ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ НА 2023 - 2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК В КІНАШІВСЬКОМУ ЛІЦЕЇ
Затверджено:
Директор ліцею В.В.Гавриш
ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ
НА 2023 - 2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК В
КІНАШІВСЬКОМУ ЛІЦЕЇ
№ з/п |
Вид роботи |
Цільова аудиторія |
Період виконання |
Відповідальний |
Первинна профілактика |
||||
|
Видання наказу «Про запобігання та профілактику проявів булінгу в ліцеї» |
Серпень-вересень |
Директор |
|
Забезпечення інформацією сайт школи щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 та виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29.10.2010 № 1023 «Щодо профілактики злочинності і правопорушень серед дітей, захисту їх прав на освіту» |
Учні, батьки, вчителі |
1 раз на семестр |
ЗДНВР, відповідальна за наповнення сайту особа |
|
Організація постійного чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, шкільне подвір’я) |
Постійно |
ЗДНВР,завгосп |
||
Провести виховні години на теми: «Права та обов’язки учнів», «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Мої ідеали та цінності», «Керування емоціями», «Я і мої друзі», «Стосунки у колективі», «Конфлікти. Типи конфліктів. Знаходження конструктивного виходу з конфліктної ситуації» |
Учні 5 -11 класів |
Постійно |
Класні керівники 5-11 класів |
|
5. |
Створити комісію з розгляду випадків булінгу та оформити журнал реєстрації рішень комісії( у випадку булінгу) |
ЗДНВР |
||
6. |
Оприлюднити на офіційному веб-сайті, дошці оголошень: -Телефон довіри; -Правила поведінки здобувачів освіти; -План заходів освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу; -Процедури подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу в закладі освіти; -Порядок реагування на доведені випадки булінгу у ліцеї та відповідальність осіб, причетних до булінгу. |
Учасники освітнього процесу |
Вересень |
Відповідальна за наповнення сайту особа |
8 |
Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» |
Учні 1 – 4 класів |
Жовтень |
Вч. інформатики в початкових класах |
9. |
Перегляд мультфільмів з коментуванням: Мультфільм «Жив собі чорний кіт»;Мультфільм «Про пташок» Мультфільм «Вірте у любов, вірте у Різдво», Мультфільм «Курка, яка несла всяку всячину», Виховні години: Стоп! Тут мій кордон або правила безпечної поведінки; Це - моя територія! Профілактика булінгу в учнівському колективі; Перегляд мультфільмів з коментуванням, щодо кібербулінгу: Мультфільм «Мобільні – це класно»; Мультфільм «Історія двох пар»,Мультфільм «Ти також заблукав у цьому світі, як і я?» Мультфільм «Залежність від соціальних медіа» |
Учні 1-4 класів |
Протягом року |
Соціальний педагог, практичний психолог, класоводи. |
10. |
Акція «16 днів проти насилля» за окремим планом |
Учні 1-11 класів |
Листопад-грудень |
Практичний психолог, вчитель права, соціальний педагог, класні керівники |
11. |
Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Вчителі |
Січень |
Соціальний педагог |
12. |
Тиждень правових знань |
Учні 1-11 класів |
Лютий |
Практичний психолог, вчитель правознавства, класні керівники |
13. |
Тренінг для учнів 9-11 класів «Як не стати учасником булінгу» |
Учні 9-11 класів |
Квітень |
Класні керівники 10-11 класів |
14. |
Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій. |
Класні керівники |
Протягом року |
Психолог, соціальний педагог |
15. |
Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу |
вчителі |
Один раз на семестр (за запитом) |
Психолог, соціальний педагог |
16. |
Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» |
Учні, батьки, вчителі |
Квітень 2024 року |
Соціальний педагог |
17. |
Співпраця з представниками соціальної служби |
Вчителі, учні |
Протягом року |
Соціальний педагог |
18. |
Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування |
Батьки, вчителі, учні |
Травень, жовтень (аналітична довідка) |
Класні керівники 1-11 класів Соціальний педагог Практичний психолог |
19. |
Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу |
|||
1 |
Година спілкування «Агресія як прояв насильства» |
9 клас |
Січень |
Практичний психолог |
2 |
Бесіда «Конфлікт та його наслідки» |
6 клас |
Лютий |
Практичний психолог |
3 |
Розвивальне заняття «Я та інші» |
2 клас |
Березень |
Практичний психолог |
4 |
Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» |
7 клас |
Березень |
Практичний психолог |
5 |
Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» |
3 клас |
Травень |
Практичний психолог |
6. |
Мова знущання: як відрізнити булінг від стьобу? |
5-7 класи |
Вересень-жовтень |
Практичний психолог |
7. |
Проблема булінгу очима підлітка |
9-11 класи |
Жовтень |
Практичний психолог |
8 |
Поради для жертв шкільного цькування |
5-11 класи |
Протягом року |
Практичний психолог |
9. |
Коли вашу дитину цькують. Рекомендації для батьків |
Батьки |
Протягом року (сайт закладу освіти) |
Практичний психолог |
20. |
Робота соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу |
|||
1. |
Співпраця з представниками ювенальної поліції та соціальної служби для молоді. |
Учні, вчителі, батьки |
Протягом року |
Соц. педагог |
2. |
Година спілкування «Чим відрізняється булінг від конфлікту» |
Учні 10 класу |
Вересень |
Соц. педагог |
3. |
Практичне заняття «Профілактика булінгу, кібербулінгу в учнівському середовищі» |
Учні 6-7 класів |
Жовтень-листопад |
Соц. педагог |
4. |
Година спілкування "Торгівля людьми" |
Учні 9-10 класів |
Листопад |
Соц. педагог |
5. |
Година спілкування з демонстрацією відеоролика «Розірви коло», та «Проти психологічного насильства» |
Учні 7-9 класів |
Грудень |
Соц. педагог |
6. |
Психологічне та фізичне насильство у школі. Хто має відповідати за законом? |
Учні 9-11 класів |
Січень |
Соц.педагог |
7. |
Анкета «Протидія булінгу» |
Учні 6-11 кл. |
Лютий |
Соц. педагог |
8. |
Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?» |
Вчителі |
Січень |
Соц. педагог |
9. |
Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет» |
Батьки 10 кл. |
Квітень |
Соц. педагог |
10. |
Рекомендації для батьків на тему: «Безконфліктне спілкування» |
Батьки учнів |
Лютий |
Соц. педагог |
Вторинна профілактика |
||||
21.. |
Розгляд заяв про випадки булінгу |
Індивідуально |
За заявою |
Адміністрація ліцею |
22. |
Консультативні години |
Конфліктуючі сторони |
За потребою |
Соціально- психологічна служба |